marți, 26 ianuarie 2010

Thriller...

N-am somn. Si cum somnul nu vine de ceva ore ma gandeam eu asa in mintea mea sa-mi citesc o poveste :)). Stiu. E al dracu de amuzant. Dar asta e adevarul. Si ce ma gandesc sa-mi citesc...Hmm...Nu stau prea mult pe ganduri si ma apuc sa caut pe net...Capra cu trei iezi :)). Mai intai poze de coperta ca sa am cu ce incepe, apoi poveste propriu-zisa. Si dai si citeste. Numai ca, intoxicat de stirile de la ora 5 si cu ceva experienta pe la politie si tribunale, mi se contureaza in minte adaptarea scenariului gandit de Ion Creanga, in zilele noastre. Ce acuzatii ar fi primit din partea procurorilor Lupul-cel-Rau daca ar fi comis odioasele crime astazi? Pai sa o luam cu inceputul:
-Ingradirea dreptului la intimitate prin ascultarea abuziva si ilegala prin peretii casei,
-Fals intelectual prin preluarea versurilor rostite de Capra, folosite ulterior la intrarea prin efractie in casa,
-Violare de domiciliu,
-Crima cu premeditare,
-Omor deosebit de grav a celor doua victime, iedul cel mare respectiv iedul mijlociu,
Iar pentru fierarul care i-a ascutit limba si dintii: Complicitate si tainuire.
Apoi dau sa citesc povestea in continuare si ma gandeam cat de bolnav psihic si sadic a putut sa fie Ion Creanga asta, scriind urmatoarea sintagma: "Dacă vede lupul şi vede că nu mai găseşte nimic, îşi pune în gând una : aşază cele două capete cu dinţii rânjiţi în fereşti, de ţi se părea că râdeau; pe urmă unge toţi păreţii cu sânge, ca să facă şi mai mult în ciuda caprei, ş-apoi iese şi-şi caută de drum.". Trebuie sa recunosc faptul ca nu am citit niciodata povestea asta si bine am facut. Inteleg demersul autorului si simtul civic in educarea copiilor in a nu deschide usa strainilor, dar asa ceva...Numai un psihopat ar putea scrie asa o poveste. Cum sa-i citesti cretinitatea asta unui prunc inainte de culcare?
Apoi urmeaza partea si mai dementiala: RAZBUNAREA CAPREI...un fel de Reloaded unde ne este prezentat tot demersul OTV-ist al acesteia in aflarea modului de lucru al Lupului. Aceasta razbunare este prezentata de-a dreptul sinistru, in ideea "Ochi pentru ochi si dinte pentru dinte",iar, ca distractia sa fie garantata, la actiunea Caprei va lua parte si iedul cel mic. Notiunea de "Gustul dulce al razbunarii" este intens slavit pe tot parcursul partii finale, unde ni se prezinta si faptul ca "auzind caprele din vecinătate de una ca aceasta, tare le-au mai părut bine ! Şi s-au adunat cu toatele la priveghiu şi unde nu s-au aşternut pe mâncate şi pe băute, veselindu-se împreună" . Sfarsitul se incheie cam asa: "Şi eram şi eu acolo de faţă, şi-ndată după aceea am încălecat iute pe-o şea, ş-am venit de v-am spus povestea aşa, ş-am mai încălecat pe-o roată şi v-am spus jitia toată; şi unde n-am mai încălecat pe-o capşună şi v-am spus, oameni buni, o mare şi gogonată minciună !". Deci dupa ce mi-am screlozat copilul cu crima lupului si ancheta caprei, trebuie sa-i precizez ca a fost doar o poveste, o minciuna, "un trucaj ordinar, rusine Dinu Patriciu"

Noapte buna copii !!!....MUUUUhahhahhahahaaaaaaa

Un comentariu: