duminică, 4 aprilie 2010

Credinta=ipocrizie

Am fost la Inviere. Maaaare prostie. Initial nu am vrut sa merg dintr-un motiv foarte lesne de inteles pentru majoritatea care merg "din smerenie" si anume, cocalareala prezenta pretutindeni, chiar si la un astfel de eveniment. Dar am zis "hai ma sa o fac si de data asta", insa promit ca e pentru ultima oara.
Mai intai de toate sa incep cu masinile, de obicei de teren, parcate ostentativ chiar langa multime, sau daca se putea in usa bisericii. Apoi toparlania de a vorbi si injura chiar cu 10 minute inainte de a primi Lumina mult asteptata, dupa care, la primirea acesteia executarea din mana dreapta a semnului crucii, facut in bataie de joc. Ma mut 10 metri mai incolo, in spatele meu, cativa pusti de clasa a XI-a cred, cu frizuri care de care mai taioase, gelati, imbracati in culori electrico-tipatoare, ce facand?... tragand strajnic dintr-o tigare si facand glume cu Iisus. Sa le fac observatie? Neaahh. Ei erau multi, eu eram relativ singur. Mi-o furam in curtea bisericii masiv. Continui cu babele care, in euforia momentului iesirii preotului, se inghesuie ca niste animale la prada, pe bietul om ca cica e mai sfanta Lumina luata de la preot decat cea luata prin intermediari, e mai puternica, mai adevarata. Superstitioaselor, va anunt ca eu am luat lumina cu mult dupa ce a v-a dat-o popa voua, am ajuns la masina, am stins-o, acasa am reaprins-o cu o bricheta, si ghiciti ce...sentimentul era acelasi. Si inca ceva proastelor: popa tot cu bricheta aprinde lumanarea.
Dau sa plec din curtea bisericii, spre locul unde aveam parcata masina, la vreo 200 de metri, si evident incepe nebunia manelistilor: motoare (de BMW-uri) turate si geamuri date jos cu Guta-n blana. Se putea altfel? Face parte din peisajul pitoresc specific natiei. Si toate astea sub privirile vigilente ale "oamenilor legii" care s-au facut ca nu ii vad, ca de fiecare data cand e vorba de colorati d-astia.
Imi pare rau ca nu am avut aparatul la mine sa fac niste poze. Nici nu mi-a trecut prin cap ca o sa dau peste asa ceva ca sigur bagam cateva instantanee. M-am simtit ca la o discoteca ieftina amenajata la caminul cultural, nicidecum la Invierea Domnului.
Si acum cantati cu mine: "Hristooos a inviiiiaaaat din morti..."

Sarbatori fericite! Hristos a inviat!

P.S.1: Astept cu nerabdare stirile cu oameni care au mancat ca porcii toate cele cuvenite pana au dat-o-n sunat la ambulanta (de parca azi le-ar mai creste 3 burti), toxiinfectii alimentare de la oua expirate si copii innecati cu cozonac.

P.S.2: A venit iepurasul...sa ia nu sa dea :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu